Tematik Sosyal Duygusal Beceri Geliştirme Programı
‘’İletişim ve Nezaket Teması’’ başlığı altında okulumuz Nezaket Kulübü çalışmalar yürüttü.
Çalışmalarımıza ve etkinliklerimize tüm öğretmenlerimiz katılım sağladı. Yapılan çalışmalarda
öğrencilerin nezaket, iyilik ve iletişim konularında duyarlı olmaları ve mevcut farkındalıklarını
artırmayı hedefledik.
*Pano ve afiş çalışmaları yaptık.
*Görsel Sanatlar dersinde öğrencilerimiz nezaket ve iletişim konulu karikatürler çizdi ve
mayıs ayı içerisinde okul panolarımızda sergilemek amacıyla hazırlıklar yaptık.
‘’
Hayır Diyebilme Teması’’ başlığı altında öğrencilerimize “Hayır Diyebilme’’ ve arkadaş
baskısının yarattığı çatışmalı durumlarla başa çıkma becerilerini kazandırmayı hedefledik.
Bireyin; kişisel hak ve sınırlarının ihlal edilme ihtimalinin bulunduğu durumlarda kendisine
yöneltilen talep, teklif ve davranışlara hayır diyerek reddedebilmesine yönelik bilinç ve
cesaret geliştirmeyi amaçladık.
*Okulumuzun farklı yerlerine afişler asarak “Hayır Diyebilme” ile ilgili okulumuzdaki tüm
öğrencilerimizde farkındalık oluşturduk.
*“Hayır Diyebilme” becerisine örnek olacak senaryolar dramatize ederek gruplar halinde
öğrencilerimize izlettik.
* “Hayır Diyebilme Beceri Ölçeği”ni ön test olarak uyguladık ve öğrencilerin ölçeklere
bakarak kendilerini tanımalarını sağlandık.
‘’Dijital Dayanıklılık ve Dijital Denge Teması’’ ile velilerin ve öğrencilerin çağımızın en büyük
problemlerinden olan dijital ortamda çocuklarını sınırlandırma zorluğu adı altında bilinç ve
kontrol oluşturmaya yönelik çalışmalar geliştirmeyi hedefledik.
*Bu projeye yönelik veli gruplarında videolar paylaştık.
*Paylaşılan videolar sonrasında velilerimizi okula davet ettik, konu hakkında yüz yüze
bilgilendirme yaptık, çocuklarımızın dijital dünyalarına yönelik nerelerde hata yaptığımızı
veya nerelerde doğru yaptığımızı konuştuk. Duygu ve düşüncelerimizi samimice paylaştık.
https://drive.google.com/file/d/11VSa30-ItRwL3oHH16qfBmzVDoGKoub6/view
https://drive.google.com/file/d/1ThkqJ13rZNqV0hmi4VjO6z7oodlPGCaN/view
https://drive.google.com/file/d/1nq7Ow6RLzlWb3rs-zu0O_7Xgo0knC65Y/view
‘’Duygu Kontrolü’’ yoğun duygularımızı, düşüncelerimizi ve eylemlerimizi yönetme
becerisidir. Bu beceriye sahip olmak çocukların kendilerini güçlü hissetmelerine yardımcı
olur. Duygularını kontrol edebilen birey zorluklarla başa çıkmayı öğrenir ve daha sağlıklı
seçimler yapar. Duygu kontrolünün farkındalığını sağlamak için drama tekniği ile ‘bugün nasıl
hissediyorum’ ve ‘duygu kumandası’ etkinliklerini uyguladık.
*Herhangi bir etkinlikte üzerine su dökülen birisinin tepkisi
*Yıllar sonra çok sevdiği bir arkadaşıyla karşılaşma
*Lokantada yanlış siparişin gelmesi
*Sınavdan düşük not alan öğrencinin ailesine notunu söylemeye çalışması