T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / TEPEBAŞI - Necip Fazıl Kısakürek Ortaokulu

Tematik Sosyal Duygusal Beceri Geliştirme Programı

 

 

 

Tematik Sosyal Duygusal Beceri Geliştirme Programı

‘’İletişim ve Nezaket Teması’’ başlığı altında okulumuz Nezaket Kulübü çalışmalar yürüttü.

Çalışmalarımıza ve etkinliklerimize tüm öğretmenlerimiz katılım sağladı. Yapılan çalışmalarda

öğrencilerin nezaket, iyilik ve iletişim konularında duyarlı olmaları ve mevcut farkındalıklarını

artırmayı hedefledik.

*Pano ve afiş çalışmaları yaptık.

*Görsel Sanatlar dersinde öğrencilerimiz nezaket ve iletişim konulu karikatürler çizdi ve

mayıs ayı içerisinde okul panolarımızda sergilemek amacıyla hazırlıklar yaptık.

04-05-202304-05-202304-05-202304-05-2023 

 

 

 









Hayır Diyebilme Teması’’ başlığı altında öğrencilerimize “Hayır Diyebilme’’ ve arkadaş

baskısının yarattığı çatışmalı durumlarla başa çıkma becerilerini kazandırmayı hedefledik.

Bireyin; kişisel hak ve sınırlarının ihlal edilme ihtimalinin bulunduğu durumlarda kendisine

yöneltilen talep, teklif ve davranışlara hayır diyerek reddedebilmesine yönelik bilinç ve

cesaret geliştirmeyi amaçladık.

*Okulumuzun farklı yerlerine afişler asarak “Hayır Diyebilme” ile ilgili okulumuzdaki tüm

öğrencilerimizde farkındalık oluşturduk.

*“Hayır Diyebilme” becerisine örnek olacak senaryolar dramatize ederek gruplar halinde

öğrencilerimize izlettik.

* “Hayır Diyebilme Beceri Ölçeği”ni ön test olarak uyguladık ve öğrencilerin ölçeklere

bakarak kendilerini tanımalarını sağlandık.

 

04-05-202304-05-202304-05-2023











 


‘’Dijital Dayanıklılık ve Dijital Denge Teması’’ ile velilerin ve öğrencilerin çağımızın en büyük

problemlerinden olan dijital ortamda çocuklarını sınırlandırma zorluğu adı altında bilinç ve

kontrol oluşturmaya yönelik çalışmalar geliştirmeyi hedefledik.

*Bu projeye yönelik veli gruplarında videolar paylaştık.

*Paylaşılan videolar sonrasında velilerimizi okula davet ettik, konu hakkında yüz yüze

bilgilendirme yaptık, çocuklarımızın dijital dünyalarına yönelik nerelerde hata yaptığımızı

veya nerelerde doğru yaptığımızı konuştuk. Duygu ve düşüncelerimizi samimice paylaştık.

https://drive.google.com/file/d/11VSa30-ItRwL3oHH16qfBmzVDoGKoub6/view

https://drive.google.com/file/d/1ThkqJ13rZNqV0hmi4VjO6z7oodlPGCaN/view

https://drive.google.com/file/d/1nq7Ow6RLzlWb3rs-zu0O_7Xgo0knC65Y/view

‘’Duygu Kontrolü’’ yoğun duygularımızı, düşüncelerimizi ve eylemlerimizi yönetme

becerisidir. Bu beceriye sahip olmak çocukların kendilerini güçlü hissetmelerine yardımcı

olur. Duygularını kontrol edebilen birey zorluklarla başa çıkmayı öğrenir ve daha sağlıklı

seçimler yapar. Duygu kontrolünün farkındalığını sağlamak için drama tekniği ile ‘bugün nasıl

hissediyorum’ ve ‘duygu kumandası’ etkinliklerini uyguladık.

 

*Herhangi bir etkinlikte üzerine su dökülen birisinin tepkisi

*Yıllar sonra çok sevdiği bir arkadaşıyla karşılaşma

*Lokantada yanlış siparişin gelmesi

*Sınavdan düşük not alan öğrencinin ailesine notunu söylemeye çalışması

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.05.2023 - Güncelleme: 04.05.2023 14:26 - Görüntülenme: 227
  Beğen | 1  kişi beğendi

Etiketler :
yetgep, nfk,